Standard

ФОРМИРОВАНИЕ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЙ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ ПОСРЕДСТВОМ ОБУЧЕНИЯ ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ НА РАЗНЫХ УРОВНЯХ СЛОЖНОСТИ. / Курак, Галина Владимировна; Микута, Ирина Владимировна; Телешова, Раиса Ивановна.

In: Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков, Vol. 12, 2018, p. 72-78.

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

Harvard

Курак, ГВ, Микута, ИВ & Телешова, РИ 2018, 'ФОРМИРОВАНИЕ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЙ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ ПОСРЕДСТВОМ ОБУЧЕНИЯ ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ НА РАЗНЫХ УРОВНЯХ СЛОЖНОСТИ', Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков, vol. 12, pp. 72-78.

APA

Курак, Г. В., Микута, И. В., & Телешова, Р. И. (2018). ФОРМИРОВАНИЕ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЙ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ ПОСРЕДСТВОМ ОБУЧЕНИЯ ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ НА РАЗНЫХ УРОВНЯХ СЛОЖНОСТИ. Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков, 12, 72-78.

Vancouver

Курак ГВ, Микута ИВ, Телешова РИ. ФОРМИРОВАНИЕ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЙ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ ПОСРЕДСТВОМ ОБУЧЕНИЯ ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ НА РАЗНЫХ УРОВНЯХ СЛОЖНОСТИ. Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков. 2018;12:72-78.

Author

Курак, Галина Владимировна ; Микута, Ирина Владимировна ; Телешова, Раиса Ивановна. / ФОРМИРОВАНИЕ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЙ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ ПОСРЕДСТВОМ ОБУЧЕНИЯ ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ НА РАЗНЫХ УРОВНЯХ СЛОЖНОСТИ. In: Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков. 2018 ; Vol. 12. pp. 72-78.

BibTeX

@article{59b5eafbfaed41788cd9434e2fb6593a,
title = "ФОРМИРОВАНИЕ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЙ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ ПОСРЕДСТВОМ ОБУЧЕНИЯ ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ НА РАЗНЫХ УРОВНЯХ СЛОЖНОСТИ",
abstract = "The article is devoted to the generalization of the experience of teaching the French language in a multicultural context both in special courses on lingua-culturology and in practical training at two leading universities in Novosibirsk. A feature of the teaching of the French language is the consideration of socio-cultural factors, the specificity of the mentality of the culture carriers of Russia and France, which will allow to form, in one way or another, a multicultural personality Particular attention is paid to the level approach, which fully corresponds to the all-European training standards.",
keywords = "ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК, FRENCH LANGUAGE, ДИАЛОГ КУЛЬТУР, DIALOGUE OF CULTURES, УРОВНЕВЫЙ ПОДХОД, LEVEL APPROACH, СОЦИОКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ, SOCIOCULTURAL COMPETENCE, МЕНТАЛИТЕТ, MENTALITY, МУЛЬТИКУЛЬТУРНАЯ ЛИЧНОСТЬ, MULTICULTURAL PERSONALITY, ЛИНГВОКУЛЬТУРНЫЙ КОНЦЕПТ, LINGUOCULTURAL CONCEPT",
author = "Курак, {Галина Владимировна} and Микута, {Ирина Владимировна} and Телешова, {Раиса Ивановна}",
year = "2018",
language = "русский",
volume = "12",
pages = "72--78",
journal = "Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков",
issn = "2542-1549",
publisher = "Novosibirsk State Pedagogical University",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - ФОРМИРОВАНИЕ МУЛЬТИКУЛЬТУРНОЙ ЛИЧНОСТИ СТУДЕНТОВ ПОСРЕДСТВОМ ОБУЧЕНИЯ ФРАНЦУЗСКОМУ ЯЗЫКУ НА РАЗНЫХ УРОВНЯХ СЛОЖНОСТИ

AU - Курак, Галина Владимировна

AU - Микута, Ирина Владимировна

AU - Телешова, Раиса Ивановна

PY - 2018

Y1 - 2018

N2 - The article is devoted to the generalization of the experience of teaching the French language in a multicultural context both in special courses on lingua-culturology and in practical training at two leading universities in Novosibirsk. A feature of the teaching of the French language is the consideration of socio-cultural factors, the specificity of the mentality of the culture carriers of Russia and France, which will allow to form, in one way or another, a multicultural personality Particular attention is paid to the level approach, which fully corresponds to the all-European training standards.

AB - The article is devoted to the generalization of the experience of teaching the French language in a multicultural context both in special courses on lingua-culturology and in practical training at two leading universities in Novosibirsk. A feature of the teaching of the French language is the consideration of socio-cultural factors, the specificity of the mentality of the culture carriers of Russia and France, which will allow to form, in one way or another, a multicultural personality Particular attention is paid to the level approach, which fully corresponds to the all-European training standards.

KW - ФРАНЦУЗСКИЙ ЯЗЫК, FRENCH LANGUAGE, ДИАЛОГ КУЛЬТУР, DIALOGUE OF CULTURES, УРОВНЕВЫЙ ПОДХОД, LEVEL APPROACH, СОЦИОКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ, SOCIOCULTURAL COMPETENCE, МЕНТАЛИТЕТ, MENTALITY, МУЛЬТИКУЛЬТУРНАЯ ЛИЧНОСТЬ, MULTICULTURAL PERSONALITY, ЛИНГВОКУЛЬТУРНЫЙ

UR - https://www.elibrary.ru/item.asp?id=35221431

M3 - статья

VL - 12

SP - 72

EP - 78

JO - Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков

JF - Актуальные проблемы филологии и методики преподавания иностранных языков

SN - 2542-1549

ER -

ID: 16179469